14 تا از بهترین بازی های شبیه الدن رینگ – بازی های مشابه elden ring : یکی از بزرگترین بازیهای ویدیویی سال 2022 الدن رینگ یا Elden Ring است، آخرین عنوان توسعهدهنده تحسینشده FromSoftware که مجموعه کاملی از بازیهای فانتزی را ساخته است که به دلیل سختی بالا، مبارزات شدید و محیطهای فوقالعاده با جزئیات شهرت دارند. بازیهایی که از این حساسیتها پیروی میکنند، در ژانر soulslike گروهبندی شدهاند، با تعداد فزایندهای از توسعهدهندگان خارجی و فرنچایزهای تثبیتشده برخی از این زیباییشناسی گیمپلی را بازتاب میدهند. ژانر soulslike که به بازیکنان برای کاوش کامل محیطهایشان و انجام حرکات رزمی دقیق زمانبندی شده پاداش میدهد، قطعاً وارد جریان اصلی بازی شده است و منتقدان و طرفداران آن را به طور یکسان پذیرفتهاند. این شد که تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین بازی های شبیه الدن رینگ برای شما گلچین کنیم.
برای کسانی که پس از تحمل پیروزیهای شگفتانگیز و شکستهای خیرهکننده Elden Ring به دنبال تجربهای شبیه به دارک سولز هستند، تعدادی بازی وجود دارد که بازیکنان باید در ادامه آن را بررسی کنند. از دیگر عناوین FromSoftware گرفته تا فرنچایزهای مورد علاقه طرفداران از نینتندو و سونی – که بسیاری از آنها به ژانر سولزلایک تبدیل شدند – بسیاری از بازیهای دیگر برای رفع این مشکل هک و اسلش وجود دارد.
شاید به مقالات زیر در ایرابرود علاقه مند باشید:
18 تا از بهترین بازی های شبیه اساسین کرید یا assassins creed
بازی های شبیه dark souls و bloodborne ده بازی در سبک دارک سولز
14 تا از بهترین بازی های استراتژیک 4x یا 4 ایکس برای کامپیوتر
14 تا از بهترین بازی های شبیه الدن رینگ – بازی های مشابه elden ring
Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge
فرنچایز “Ninja Gaiden” از زمان نصب اولیه خود در سیستم سرگرمی نینتندو به دلیل سختی بالای خود مشهور بوده است و با گذشت زمان از بین نرفت. پس از احیا شدن در ایکس باکس در سال 2004، “Ninja Gaiden” با گیم پلی سه بعدی و تشدید اکشن هک اند اسلش به کنسول های مدرن پرش کرد و خواستار توجه جدی به زمان بندی دفاعی شد. آخرین قسمت از احیای سه بعدی این فرنچایز “Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge” است که ابتدا در سال 2012 منتشر شد و قبل از به روز رسانی و همراه با “Ninja Gaiden: Master Collection” در سال 2021 منتشر شد.
این سریال ماجراهای استاد نینجا ریو هایابوسا را دنبال میکند که پس از اینکه یک سازمان تروریستی هیولاهای افسانهای را در سرتاسر سیاره رها میکند، به یک ماموریت در جهان میپردازد. مانند “حلقه بزرگان”، “نینجا گایدن” با حملات و مانورهای تدافعی به زمان بندی دقیق پاداش می دهد تا زمانی که ریو از میان انبوهی از دشمنان عبور می کند، ترکیبی بسازد.
Bloodborne
در حالی که FromSoftware در ساخت حماسه های هک اند اسلش تا حد زیادی به سمت قرون وسطایی فانتزی تاریک متمایل شده است، توسعه دهنده برای عنوان 2015 خود ” Bloodborne ” تیره تر و ترسناک تر شد. بازی پلیاستیشن 4 مضامین و تمهای لاوکرافتی را میبافد و در عین حال دنیایی زیبا و جوی به سبک ویکتوریایی را ارائه میکند که با معماری گوتیک و طراحی شخصیتها برای دنیای رو به زوال Yharnam کامل شده است. با ورود شخصیت بازیکن به Yharnam برای درمان بیماری مرگبار خود، آنها متوجه می شوند که شهر باستانی فاسد شده است و جمعیت آن به هیولاهای درنده تبدیل شده است و بازیکنان را مجبور می کند تا از این مشکل را برطرف کنند.
Bloodborne بخش عمدهای از پایههای گیمپلی Elden Ring را ایجاد کرد و در عین حال دنیایی غوطهور و زیباییشناسی را خلق کرد که بهعنوان یکی از زیباترینهایی است که توسط FromSoftware تحقق یافته است. شاید در دسترس ترین عنوان FromSoftware از نظر سطح دشواری، بررسی GamesRadar+ از “Bloodborne” سیستم سلاح و محیط های بسیار دقیق بازی را تحسین کرد. شاهکاری از ژانر هک اند اسلش، “Bloodborne” به طور موثری برای ماجراجویی نهایی به تله های ترسناک خود متمایل می شود.
10 تا از سخت ترین باس های بازی های کامپیوتری در کل تاریخ گیم های کامپیوتری
The Witcher 3: Wild Hunt
از بهترین بازی های شبیه الدن رینگ ، میتوان به ویچر اشاره کرد. هر بازی ویدیویی بر اساس رمانهای فانتزی ویچر نویسنده آندری ساپکوفسکی، سیستم گیمپلی خود را اصلاح میکند و ویچر 3: شکار وحشیانه در سال 2015، بهویژه با سیستم مبارزهاش تفاوتی ندارد. با بازگشت گرالت از ریویا، شکارچی هیولاهای گریزل، وایلد هانت باعث میشود که ویچر در حالی که به دنبال دختر خواندهاش سیری میگردد، در دنیای تاریک فانتزی به شکاری بزرگ بپردازد. شکار وحشیانه با تأکید بیشتر بر مبارزه و اکتشاف، از جمله مکانیک گیمپلی فرار که برای بقا کاملاً حیاتی است، تجربهای همهجانبه را با انبوهی از مأموریتها برای انجام دادن فراهم میکند.
در بررسی Destructoid از بازی اشاره شد که وایلد هانت با سیستم رزمی خود بیشتر از نسخههای قبلی خود هک و اسلش داشت، با مخالفت و مقابله با تعمیق گیمپلی. مانند الدن رینگ ، “وایلد هانت” نیز بازیکنان را در بحبوحه نبرد به شدت به جادو متکی میکند و در مقابل دشمنان مهیبی که میتوانند بلافاصله در سختیهای بالاتر آنها را بکشند، محافظت میکنند. با قاره ای فراگیر برای کاوش و پر از تلاش ها برای انجام، شکار وحشی دامنه و مقیاس چشمگیری برای بازیکنان دارد که می توانند در آن گم شوند و در عین حال به عنوان Geralt روز خود را حفظ کنند.
Dark Souls 3
FromSoftware با ناشر Bandai Namco Entertainment برای سه گانه “Dark Souls” همکاری کرد، مجموعه ای از بازی ها که در مبارزات فانتزی تاریکی که قبلاً با “Demon’s Souls” کاوش کرده بود دو برابر شد. قسمت آخر این سه گانه در سال 2016 به عنوان نقطه اوج این همکاری عمل می کند، با مکانیک های جنگی دقیق و تمرکز قوی تر بر اکتشاف نسبت به نسخه های قبلی خود. ” دارک سولز 3 ” به طور برجسته توانایی های جادویی را در گیم پلی خود گنجانده است، اشاره ای به “دیمن سولز” و ویژگی ای که در “الدن رینگ” دوباره ظاهر می شود.
کارگردان هیدتاکا میازاکی در مصاحبه ای با VG24/7 توضیح داد که Dark Souls 3 عمداً روایت خود را مبهم گذاشته و بر تعادل سختی و طراحی سطح به عنوان روشی برای نگه داشتن بازیکنان پرچ شده تمرکز کرده است. بررسی گاردین از بازی، Dark Souls 3 را به خاطر ارائه تجربهای جامعتر نسبت به نسخههای قبلی خود تحسین میکند، در حالی که این بازی دارای بالاترین امتیاز طرفداران این سهگانه در متاکریتیک است. یک نتیجه محکم برای این سه گانه، ارواح تاریک 3 فرنچایز را با یک نکته قوی می بندد و در عین حال پایه و اساس آینده فوق العاده موفق FromSoftware را می گذارد.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
فرنچایز “Legend of Zelda” با نسخه 2017 “Breath of the Wild” برای Wii U و Nintendo Switch، گیم پلی خود را به شدت تغییر داد. این بازی با انتخاب یک تجربه کاملاً جهان باز، دیدی گسترده از قلمرو فانتزی Hyrule را برای شکست دادن بلای هیولایی گانون کشف کرد. Breath of the Wild با تأکید بیشتر بر اکتشاف و مبارزه چالشبرانگیزتر، انقلابی را به وجود میآورد که یک بازی Legend of Zelda میتواند باشد.
با باس فایتهای پیچیده، از جمله دشمنانی که میتوانند لینک را در یک ضربه شکست دهند، و مکانیکهای گیمپلی شامل تخریب و ساخت سلاح، شباهتهای بین Breath of the Wild و Elden Ring واضح است. سایت متاکریتیک، Breath of the Wild را به عنوان بهترین بازی سال 2017 معرفی کرد و منتقدان از این بازی به عنوان یک شاهکار فوری استقبال کردند. با سطح بالایی از جزئیات فنی و دقت در سیستم رزمی و تنظیمات فانتزی بالا، Breath of the Wild جایگزین مناسبی برای خانواده “الدن رینگ” است.
Monster Hunter: World
فرنچایز طولانیمدت شکارچی هیولا کپکام یک پدیده جهانی خوب است، با شکارچی هیولا: جهان 2018 در حال حاضر سریعترین بازی در تاریخ این فرنچایز (به ازای هر IGN ). در حالی که قسمتهای قبلی شکارچی هیولا محیط خود را به مناطق مجزا تقسیم میکرد، World اولین مورد در این مجموعه است که رویکرد جهان باز را با نواحی به هم مرتبط میپذیرد. در حالی که بازیکنان دنیای فانتزی Astera را کشف می کنند، به سلاح ها و استراتژی های مختلفی برای شکست دادن موجودات غول پیکری که در طبیعت پرسه می زنند تکیه می کنند.
شبیه به الدن رینگ ، شکارچی هیولا دارای یک سیستم جنگی است که بازیکنان را قادر میسازد از حملات و حملههای دشمن طفره بروند و فرار و حملاتی که هزینهای برای آنها به همراه دارد. با مبارزه با دشمنان واقعاً مهیب ، بازیکنان پس از شکست به کمپ اصلی خود بازگردانده میشوند و از بین بردن چندین هیولا بسیار دشوار است. سپس بازیکنان قطعاتی را از هیولاهای سقوط کرده برای فروش، ارتقا یا ساخت تجهیزات جمع آوری می کنند، برخلاف سیستم غارت و ساختن Elden Ring، در حالی که استعداد فرنچایز Monster Hunter را حفظ می کنند. یک پیروزی، شکارچی هیولا مانند یک سری مبارزات رئیس حلقه الدن است که هر کدام هیجانانگیزتر از قبلی است.
God of War (2018)
برای قسمت هشتم از سری خدای جنگ ، توسعهدهنده استودیوی سانتا مونیکا تصمیم گرفت تا در مورد آنچه که برای این فرنچایز امکانپذیر است، چه از نظر مکانها و چه از نظر گیمپلی، فکر کند. بازی 2018 کریتوس قهرمان داستان را از یونان باستان به اسکاندیناوی منتقل کرد، جایی که او با پسر کوچکش آترئوس در پانتئون نورس قرار گرفت. در یک کنفرانس مطبوعاتی، کوری بارلوگ، مدیر خلاق، توضیح داد که تیم میخواهد خدای جنگ را از ابتدا بازسازی کند، از تنظیمات جدیدش تا دور شدن از زاویه دوربین ثابت نسبت به بازیهای قبلی ( در GameSpot ).
در حالی که این یک بازی جهان باز نیست، توسعه دهندگان “God of War” فاش کردند که از روشی که “Bloodborne” به طراحی سطح نزدیک می شود، الهام گرفته اند، و به دنبال ایجاد حس هدف و پاداش در مسیرهای درون سطوح هستند ( از طریق رولینگ استون ). . اگرچه بازیهای گذشته God of War کریتوس را بر Blades of Chaos تکیه میکردند، سازندگان به او تبر جنگی برای احیای بازی دادند و احساس کردند که تغییر اسلحه برای نبردهای زمیندار بیشتر ( از طریق Polygon ) ایجاد شده است. این تغییرات در فرنچایز به طور یکسان با منتقدان و طرفداران مرتبط بود، با بررسی GamesRadar+ که خدای جنگ 2018 را به دلیل ارائه مبارزات بیرحمانه و دامنهای فراگیر، تعریف مجدد و تقویت فرنچایز ستایش کرد. به همین دلیل این بازی زیبا را جزو بهترین بازی های شبیه الدن رینگ قرار دادیم.
Assassin’s Creed Odyssey
پس از کاوش در روزهای اولیه تشکیل برادری Assassin و درگیری ابدی آنها علیه Templar Order با “Assassin’s Creed Origins” در سال 2017، فرنچایز محبوب Ubisoft برای “Assassin’s Creed Odyssey” در سال 2018 به یونان باستان منتقل شد. داستان در بحبوحه جنگ پلوپونز بین آتن و اسپارت اتفاق می افتد، داستان یک مزدور اسپارتی را دنبال می کند که فرقه موذیانه کیهان را از بین می برد. Odyssey با داشتن سیستم رزمی پیشرفتهتر و تأکید بیشتر بر کاوش در جهان باز، جان تازهای به مجموعه اکشن ماجراجویی ارجمند بخشید.
در مصاحبه ای با GameSpot ، کارگردان اسکات فیلیپس، “The Witcher 3” را در میان تأثیرات پشت “Odyssey” ذکر کرد تا به بازیکنان آزادی بیشتری در گیم پلی و روایت نسبت به قسمت های قبلی ارائه دهد. در مصاحبه ای با IGN ، مدیر خلاق Jonathan Dumont توضیح داد که توسعه دهندگان می خواستند برای “Odyssey” حس چالش و پیامد بیشتری را با دشمنان قدرتمندش ایجاد کنند تا آنها را درگیر نگه دارند. این باعث شد که Odyssey فرنچایز Assassin’s Creed را به همنوعان خود بیاورد، با بررسی Game Informer آن را به دلیل اکشن هک اند اسلش شدیدتر در مقایسه با بازیهای گذشته تحسین کرد.
Sekiro: Shadows Die Twice
پس از ساخت تعدادی بازی با الهام از فانتزی اروپایی، FromSoftware با عنوان 2019 خود “Sekiro: Shadows Die Twice” توجه خود را به فولکلور و زیبایی شناسی طراحی ژاپنی معطوف کرد. جنگجوی نینجا ولف که در تصویری از ژاپن فئودالی می گذرد، قبیله سامورایی را که استادش کورو را ربوده بودند، هدف قرار می دهد و در میان امواجی از دشمنان انسانی و هیولاها می جنگند. برخلاف عناوین قبلی FromSoftware، “Sekiro” تجربه گیم پلی متمرکزتری را انتخاب می کند، از خلق شخصیت و عناصر RPG معمولی اجتناب می کند و در عین حال سیستم مبارزه چالش برانگیز را حفظ می کند.
Sekiro که مناسب پسزمینهی Wolf بهعنوان یک نینجا است، شامل بخشهای بیشتری از گیمپلی مخفیانه است که بازیکنان را تشویق میکند تا برای کشتن فوری و آسیبهای بیشتر به دشمنان ناشناخته نزدیک شوند و ضربه بزنند. یکی از مکانیکهای نوآورانهتر در “Sekiro”، توانایی ضربه زدن به دشمنان با یک ضربه پس از کاهش سلامت کافی است و تاکید بر زمانبندی دقیق و درگیری بازیکن را افزایش میدهد. بررسی PC Gamer از “Sekiro” اهمیت زمان بندی و سیستم شمارنده آن را به عنوان یک پیچ و تاب ارزشمند در ژانر روحی ستوده است. “Sekiro” با محیط غوطه ور و تخیلی خود همراه با عناصر رزمی قوی خود، برای هر کسی که به دنبال تجربه نهایی در دقت گیم پلی در این سبک است، مناسب است.
Star Wars Jedi: Fallen Order
کهکشان جنگ ستارگان جنبه سختتر و پستتر خود را در بازی ویدیویی جنگ ستارگان جدی: نظم سقوط کرده در سال ۲۰۱۹ نشان داد، که بهطور قابلتوجهی از بسیاری از عناوین قبلی جنگ ستارگان چالشبرانگیزتر بود. داستان این بازی پنج سال پس از وقایع “انتقام سیث” میگذرد، و جدای پاداوان کال کستیس در حال فرار از سیث Inquisitors در تلاش برای بازسازی فرقه جدی است. همانطور که کال بیشتر در مورد تاریخ جدی و سیث می آموزد، توانایی های جدیدی را از طریق نیرو و تسلط در استفاده از شمشیر نوری مشخص خود به دست می آورد.
استیگ آسموسن، کارگردان Fallen Order در مصاحبهای با IGN از Bloodborne و Dark Souls به عنوان تأثیرگذار در گیمپلی مبارزاتی یاد کرد که تعادلی بین سختی مجازات و دسترسی برقرار کرد. بررسی GameSpot از “Fallen Order” نشان داد که این بازی نسبت به عناوین نرم افزاری دشوارتر است، اگرچه به اندازه کافی چالش برانگیز است تا با زمان بندی دفاعی و استفاده از استقامت درگیر بماند. “Fallen Order” که یک موفقیت باورنکردنی برای ناشر Electronic Arts و موفقیت در بین طرفداران این فرنچایز نمادین بود، طی دو سال پس از عرضه، بیش از 20 میلیون بازیکن را در سراسر پلتفرم های خود دریافت کرد.
Nioh 2
این بازی از بهترین بازی های شبیه الدن رینگ میباشد. پس از راهاندازی موفقیتآمیز سری بازیهای اکشن Nioh در سال 2017، توسعهدهنده تیم نینجا با دنباله مستقیم خود Nioh 2 در سال 2020 برای پلیاستیشن 4 پیشتاز شد. داستان این بازی در قرن شانزدهم ژاپن، گروهی از جنگجویان را با هم تشکیل میدهد. جلوی نفوذ موجودات ماوراء طبیعی در سراسر ملت فئودال را بگیرید. در طول مسیر، بازیکنان میتوانند از روحهای بازیابی شده برای ارتقای تجهیزات خود استفاده کنند و به طور موقت از روحها برای کمک به آنها استفاده کنند، برخلاف استفاده از زنگ فراخوان روح در Elden Ring.
مانند بسیاری از عناوین FromSoftware، “Nioh 2” به دلیل سطح دشواری بالای خود به طور گسترده ای شناخته شد، با بررسی های IGN و GameSpot آن را به عنوان بخشی از جذابیت بازی معرفی کردند. بازیکنان در مواجهه با امواج دشمنان ترسناک، خود را تطبیق میدهند و مهارتهای خود را تقویت میکنند و در طول بازی تواناییهای جدیدی به دست میآورند، اگرچه مبارزه برای مجازات اشتباهات سریع است. با نبردهای دقیق، سریع و دشمنان بیرحم از هر طرف، Nioh 2 یک پیروزی در ژانر soulslike است و در سال 2021 بهعنوان نسخه نهایی بازی برای PS5 و PC بازسازی شد.
Demon’s Souls (2020)
بازی ای که به شروع ژانر soulslike و موفقیت FromSoftware در صنعت کمک کرد، “Demon’s Souls” در سال 2009 است که در ابتدا به عنوان یک انحصاری پلی استیشن 3 منتشر شد. سونی برای یادآوری تأثیر فوقالعاده بازی و معرفی آن به مخاطبان جدید با ادامه رشد این ژانر، بازی Bluepoint Games را برای بازسازی جانهای شیطان برای پلیاستیشن 5 در سال 2020 سفارش داد. این بازسازی بهبودیافته زیبایی بصری و سطح دشواری بدنام را حفظ میکند. بازی اصلی در حالی که به طور قابل توجهی ارائه فنی را به روز می کند و ویژگی های گیم پلی مدرن بیشتری را اضافه می کند.
بررسی IGN از بازسازی روح های شیطان، آن را به عنوان بهبود نسبت به نسخه اصلی تحسین کرد و در عین حال همه چیزهایی را که سلف خود را به چنین موفقیتی تأثیرگذار تبدیل کرد، حفظ کرد. مانند عناوین بعدی FromSoftware، “Demon’s Souls” بازیکنان را مجبور میکند تا با استفاده از سلاحهای مختلف، در حالی که دنیای فانتزی قرون وسطایی را کشف میکنند، از سیاهچالها خلاص شوند و به دشمنان بسیار کشنده حمله کنند. برای مشاهده اینکه ژانر enter soulslike کجا متولد شد و پایههای گسترده Elden Ring را تشکیل داد، بازسازی Demon’s Souls یک بازی ضروری برای هر طرفدار این ژانر است.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
نسخه اصلی فاینال فانتزی در سال 1987 با عنوان Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin در سال 2022 برای کنسولهای مدرن بازسازی کاملی داشت. این بازی یک جنگجوی کم حرف به نام جک را دنبال می کند که وسواس زیادی برای از بین بردن آشوب شرور دارد و با دوستانش Ash و Jed متحد می شود تا تاریکی در حال گسترش ناشی از این دشمن قدرتمند را ریشه کن کنند. در طول راه، جک بیشتر در مورد اساطیر پادشاهی کورنلیا و سرنوشت خود که شامل جنگجویان افسانه ای نور است، می آموزد.
Stranger of Paradise با اجتناب از مبارزات نوبتی معمولی این مجموعه برای یک سیستم جنگی بیدرنگ ، بازیکنان را وادار میکند خرابههای باستانی و دیگر مکانهای قرون وسطایی را بررسی کنند که حلقه الدن در مجاورت آن احساس میشود. اگرچه مبارزه بسیار سادهتر از عنوان FromSoftware است، اما Stranger of Paradise با تعداد خیرهکنندهای از ماموریتهای جانبی و گزینههای سفارشیسازی برای سلاحها و لباسها، ارزش تکرار زیادی را ارائه میدهد. بررسی Destructoid از بازی، این بازی را ستایش کرد که پتانسیل عجیب و غریبی را که یک بازی فاینال فانتزی میتواند باشد را در بر میگیرد، در حالی که به زیباییشناسی متمایل به بازیهایی مانند Nioh و همعصران آن متمایل شد.
Horizon: Forbidden West
به عنوان دنباله مستقیم “Horizon Zero Dawn” محصول 2017، ” Horizon: West Forbidden ” محصول 2022، داستان آلوی را ادامه می دهد، در حالی که او یک چشم انداز پسا آخرالزمانی از آمریکای شمالی را دنبال می کند که توسط روبات های مرگبار تسخیر شده است. آلوی دوستانش را به اعماق خرابههای غرب ایالات متحده هدایت میکند، در حالی که تلاش میکند علت یک بیماری مرگبار را که در سراسر قاره در حال گسترش است، جستجو کند. “Horizon” با دنیای باز گسترده و دشمنان مرگبار خود که به استراتژی و صبر نیاز دارند تا به طور موثر از بین بروند، یک چالش سرگرم کننده ارائه می دهد که به طور فعال به اصلاح مهارت ها پاداش می دهد.
آلوی در درجه اول از سلاح های پرتابه، از جمله تیر و کمان قابل اعتماد خود استفاده می کند، و تاکید بیشتری بر دقت دارد، زیرا او به دور دشمنان هیولایی که منتظر شلیک عالی هستند، پنهان می شود. نقد وایرد از غرب ممنوعه، گستره دنیای باز بازی را با دشواری چالش برانگیز و در عین حال بخشندهتر در رابطه با بازیهای معاصری مانند The Witcher 3 تحسین کرد. اگرچه سرعت کمی نسبت به بسیاری از بازیهای soulslike دارد، اما نگاه تیزبین غرب ممنوع برای اکتشاف همه جانبه، مبارزه متمرکز و هیولاهای قدرتمند، مقایسه را واضح میکند.
0 Comments