جغرافیای ترکه - irabrod

irabrod–ترکیه

ترکیه

گردشگری ترکیه موضوع این گزارش سایت irabrod است. این کشور در آسیا قرار دارد، همچنین به علت قرار داشتن بخش کوچکی از کشور در اروپا ، این کشور از لحاظ جغرافیا اورآسیایی است.آناتولی نام ناحیه ی بزرگ کشور است که در آسیا قرار دارد. و تراکیه نام محدوده ی کوچکی است که در بالکان از اروپا قرار دارد. ترکیه با کشور های ایران ، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان،عراق،سوریه،بلغارستان، و یونان همسایه است.

10 جاذبه ی دیدنی انگلستان در اینجا.

irabrod مسجد آبی ترکیه

irabrod مسجد آبی ترکیه

مکان های گردشگری تاریخی ترکیه

شهر استانبول

شهر استانبول مقصد اصلی گردشگری توریستان خارجی به این کشور است. وجود مسجد های ایاصوفیه و مسجد آبی که آثاری از دوران امپراتوری روم شرقی و امپراتوری عثمانی است و شهرت جهانی دارد و بعد ها به آن ها بیشتر می پردازیم ، بازار قدیمی و رنگارنگ شهر که هم نبض اقتصادی است هم نبض توریسم و گردشگری است، قصر topkapi که زادگاه سلاطین عثمانی بوده و basilica cistern که آثار تاریخی از دوران بیزانس در زیر شهر است و بسیاری آثار معروف دیگر از معدود جاذبه های گردشگری و توریستی است که استانبول را تزیین کرده و بازدیدکنندگانی از سرتاسر جهان به خود جذب میکند.

مسجد آبی

مسجد آبی از معدود مسجد های دنیا است که 6 عدد مناره دارد. همچینین این مسجد دارا گنبد های کوتاه به سبک معماری عثمانی است. اسم مسجد به علت کاشی کاری های درون مسجد است که اکثرا به رنگ آبی با طرح های گل ها و آیات قرآن است. طرح انسان ها و جانوران درونمسجد ممنوع بود. این زیبایی کمیاب درون استانبول قرار دارد و از آثار دیدنی معروف دنیا است

ایاصوفیه

ایاصوفیه در دوران امپراتوری بیزانس از زیباترین کلیساهای دنیا بود که در دوران عثمانی به عنوان مسجد از آن استفاده میشد. طاق ها و ستون های سبک رومی این بنا از معدود آثار سالم تاریخی رومی است. گنبد این اثر تاریخی یکی از عظیم ترین گنبد های کشور است.ایاصوفیه در استانبول و روبه روی مسجد آبی قرار دارد. این دو اثر عظیم جلوه ی بی نظیری به شهر استانبول داده اند.

صومعه ی سوملا

صومعه ی سوملا در استان ترابزون بر روی صخره ای درون دره ی altindere قرار دارد. این صومعه توسط یونانیان پیرو دین مسیحیت ارتودوکسی برای مریم باکره ساخته شد. جلوه ی این صومعه درون کوه به شدت زیبا است و یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود.

تماشاخانه آسپندوس

تماشاخانه آسپندوس از دیگر آثار رومی قرار گرفته در ترکیه است که به دستور امپراتور مارکوس اورلیوس ساخته شد. این مکان در شهر آنتالیا قرار دارد.

کاپادوکیه

 

کاپادوکیه از معروف ترین آثار باستانی و گردشگری ترکیه است. این مکان در مرکز آناتولی قرار دارد و بسیار گسترده است. قدمت این بنا حتی به پیش از دوره ی هخامنشی باز میگردد. مجموعه ای از آثار باستانی اقوام مختلف و مجسمه ها و کنده کاری های کوه در این مکان به یاد ماندنی وجود دارد.

روستای گورمه یکی از بهترین مکان ها برای تماشای آثار کاپادوکیه است. در این روستا آثار معروفی به نام دودکش های پریان با جنبه ی گردشگری بالا نیز وجود دارد که میتوانید از آنها بازدید کنید. این دودکش ها از جنس خاکسترهای آتشفشانی است.

irabrod--ترکیه-باستان

irabrod–ترکیه-باستان

ویرانه های افسوس

افسوس یکی از شهر های بسیار قدیمی متعلق به یونان باستان بود. که بعد ها توسط رومیان گسترش یافت. این شهر با شورش ها حملات متعدد در دوره ی روم شرقی اکثر آثار این شهر ویران شد… اما پس از بازسازی های معاصر هنوز این ویرانه ها از جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب میشود. تماشاخانه و کتابخانه ی این ویرانه ها بسیار معروف اند.

قلعه ی بدروم

قلعه ی بدروم در بندر بسار زیبای بدروم قرار دارد. این قلعه مربوط به جنگ های صلیبی است. بندر بدروم یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبای ترکیه است. ترکیب ساختار باستانی و ساختار مدرن و دریا و طبیعت در این بندر ، جلوه ای بی نظیر ایجاد کرده است.

میسیر کارسیسی

میسیر کارسیسی ، بازار ادویه ی استانبول، از دیگر آثار گردشگری ترکیه محسوب میشود. این بازار قدیمی مسقف با ادویه های رنگارنگ گردگشران و توریستان بسیار زیادی را به خود جذب میکند.

خانه ی مریم مقدس

در نزدیکی ویرانه های افسوس در ترکیه خانه ای قرار دارد که ادعا می شود پس از مرگ حضرت مسیح… مریم مقدس در این خانه زندگی می کرده.

irabrod ترکیه پاموک کاله

irabrod ترکیه پاموک کاله

مکان های گردشگری طبیعی ترکیه

ساحل پاتارا

یکی از بزرگ ترین ساحل ها ماسه ای دنیا و زادگاه افسانه ی بابانویل. ساحل پاتارا از محبوب ترین آثار گردشگری ترکیه است. ادعا می شود که این ساحل یکی از جاذبه های طبیعی ترکیه است که کمتر ساختار مصنوعی و یا دست ساخت انسان ندارد.اگر میخواهید از یک روز نورانی در ساحلی زیبا به دریای مدیترانه خیره بشوید این مکان را از دست ندهید.

پاموک کاله

پاموک کاله از زیباترین آثار طبیعی ترکیه است. این منظره ی زیبا تشکیل شده از سلسه سنگ های سفید رسوبی به نام تراورتن است که از چشمه های آب گرم رسوب میکند. این تپه های سفید هر کدام بر روی یکدیگر قرار دارد و منظره ای به یاد ماندنی تشکیل میدهد

جزیره ککوا

در این جزیره آثار بسیار تاریخی زیادی وجود دارد اما جاذبه ی اصلی این جزیره جنگل ها و آب های کم عمق و شفاف اطراف این جزیره است.

آبشار های دودن

زنجیره آبشار هایی متعلق به فضای سبز آنتالیای ترکیه که از بالای صخره هایی با ارتفاع 40 متری مستقیما به دریای مدیترانه در جنوب ترکیه فرو میریزد.

irabrod سماع ترکیه

irabrod سماع ترکیه

جاذبه های گردشگری فرهنگی ترکیه

ترکیه محل برخورد دنیاهای مختلفی است. محل برخورد تمدن های اروپایی ، آسیایی ، ایرانی، و بیابان نشین های غرب چین(مهاجمان عثمانی به امپراتوری بیزانس)است. محل برخورد ادیان بزرگ مسیحیت و اسلام است. در این کشور میتوان هم از نقاشی ها و آثار و کلیساهای قدیمی مسیحیت لذت برد. هم از رقص سماعی بی نظیر در شب عروسی (شب وفات مولانا جلال الدین بلخی) در قونیه.هم می توان از موسیقی های غربی لذت برد .هم از غنی ترین موسیقی های شرقی.موزه های بسیاری نیز امانت دار یادگار های دنیای باستان روم و ایران و یونان و همچنین عثمانی و اسلام است.

irabrod--ترکیه غذا

irabrod–ترکیه غذا

غذاهای معروف ترکیه

کومپیر:سیب زمینی پخته ای که از غذاهای محبوب خیابانی و ساحلی ترکیه است.

پاید:غذای محلی لکانتاس است که در اکثر ستوران ها پیدا می شود.

کوفته:گوشت های کروی شکل. این نوع غذا در تبریز نیز از غذا های محلی است.

باقلوا:این شیرینی نیز در ایران از شیرینی های معروف و محلی است.

کباب ترکی: این نوع کباب را میتوان به صورت ساندویچ در خیابان های ترکیه تهیه کرد.

irabrod--ترکیه-هتل

irabrod–ترکیه-هتل

هتل های معروف ترکیه

هتل پنج ستاره ی radisson blu :

 

Hunat, Sivas Caddesi No. 24/1, 38030 Melikgazi/Kayseri, Turkey+90 352 315 50 00

68 لیر

هتل چهار و نیم ستاره divan adana :

 

Haci Sabanci Boulevard No 7, 01220 Adana, Turkey•+90 322 237 17 17

هتل پنج ستاره hilton istanbul:

 

Sahrayı Cedit, Batman Sk. No:4, 34734 Kadıköy/İstanbul, Turkey•+90 216 468 00 00

اطلاعات کلی ترکیه

حکومت: ریاست جمهوری با انتخابات 5 ساله

جمعیت: حدود 80 میلیون نفر

واحد پول: لیر .مشاهده قیمت در اینجا.

پایتخت:آنکارا

زبان:ترکی

حداقل پول لازم برای گردش در یک روز: به پیشنهاد irabrod حدود 160 لیر. (در سال 2019)

نکات برای مهاجرت و ویزای ترکیه

هم اکنون (سال 2019) تمام ایرانیان و اکثر کشور های اروپایی بدون ویزا میتوانند تا 90 روز در ترکیه اقامت کنند.کشور های آمریکای شمال و چین و استرالیا با ویزای الکترونیک میتوانند تا 90 روز در ترکیه اقامت کنند.

برای مهاجرت شما ابتدا باید در سفارت ترکیه اقدام به دریافت ویزا کنید. سپس اگر مایل به اشتغال هستید باید اجازه ی اقامت و اشتغال نیز از سفارت دریافت کنید.همچنین باید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه برگشت خود به کشورتان را بدهید.هزینه ی ماهیانه ی یک زوج برای اقامت در ترکیه حدودا 10 هزار لیر پیش بینی شده است.

خیلی درگیر سیاست نشوید.به خوبی لباس بپوشید. دعوت های میزبانتان را بپذیرید.انتقادپذیر باشید.متعصب مذهب نباشید.مقداری ترکی یاد بگیرید.تادر ترکیه با مردم ترکیه به خوبی زندگی کنید.

راه های سفر

هم اکنون از ایران به ترکیه امکان مسافرت با هواپیما و قطار و اتوبوس وجود دارد.با قطار و هواپیما بین 600 تا 700 تومان و با اتوبوس 300 تومان هزینه دارد.

 

 

 

 

منابع:

ویکیپدیا

tgju

budgetyourtrip

justlanded

goturkeytourism

 


2 Comments

تلفن اضطراری تمام کشور های دنیا - Irabrod · 2019-08-23 at 8:54 ب.ظ

[…] ترکیه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ایرابرود

تعرفه تبلیغات اینترنتی ثبت آگهی ارزان رپورتاژ ارتباط با ما

RABROD

Copyright © · All Rights Reserved designed & developed by · irabrod.ir