مصر

مصر کشوری با تمدن تاریخی موضوع مقاله ی این هفته ی irabrod است.است که رود نیل به آن حیات بخشیده است.نام رسمی جمهوری عربی مصر است.این کشور در شمال شرقی آفریقا و در کنار دریای سرخ و مدیترانه است.شبه جزیره سینا نیز در خاک مصر قرار دارد.مصر با سودان و لیبی و اسرائیل و فلسطین مرز زمینی دارد.

مصر سومین کشور پرجمعیت آفریقا و پرجمعیت ترین کشور خاورمیانه است.نیمی از جمعیت مصر شهرنشین است و در شهر های قاهره و اسکندریه سکونت دارند. اکثر باقی جمعیت مصر در کرانه رود نیل قرار دارد.

مکان های گردشگری تاریخی مصر

مصر اهرام- ایرابرورد

اهرام جیزه و ابولهول

اهرام ثلاثه مصر از معروف ترین ساخته های بشر تاکنون است. این اهرام اکنون آرامگاه فرعون های مصر است که توسط ابولهول که به خودی خود بسیار دیدنی است محافظت می شوند.اهرام مصر تنها بازمانده از عجایب هفتگانه ی باستانی است ، که هنوز نیز بر چگونگی ساخته شدن آنها اختلاف نظر وجود دارد.این اهرام در کنار صحرا جلوه ای بی نظیر درست کرده است که بسیار دیدنی است.اهرام مصر در جیزه واقع است.

رزرو سکونت در جیزه.

مصر دره پادشاهان- ایرابرورد

لوکسور کارناک و دره پادشاهان

10 جاذبه ی دیدنی انگلستان در اینجا.

لوکسور در شمال کرانه ی نیل یکی از پربازدید ترین شهر های مصر است. معبد کارناک ،دره ی پادشاهان، معبد حتشپسوت و…. همه در حوالی لوکسور قرار دارند که از آثار تاریخی بسیار دیدنی مصر اند.در کرانه ی غربی نیل در حوالی لوکسور نیز معابد و آرامگاه های بسیاری وجود دارد که به بزرگترین موزه ی روباز زبان معروف اند. شما در این معبد ها میتوانید قدم بزنید و خطوط و نقاشی های هیروگلیف را تماشا کنید. اگر به مصر سفر میکنید حتما چند روزی را در لوکسور بگذرانید.

رزرو سکونت در لوکسور.

مصر قاهره- ایرابرورد

قاهره اسلامی

قاهره پایتخت پرجمعیت مصر است.در قاهره ناحیه ای به نام قاهره اسلامی قرار دارد که به نوعی بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. در این ناحیه شما می توانید آثار اسلامی تاریخی شامل مدارس و مساجد مربوط به خلفای فاطمیه تا مملوک ها را تماشا کنید. بازارچه ای به نام خان الخلیلی در این ناحیه قرار دارد که معماری اسلامی در آن دیدنی است.همچنین این بازارجه به مسجد الازهر و مسجد سلطان حسن راه دارد که بسیار دیدنی اند. پیشنهاد میکنیم حتما از بالای دروازه ی باب زویله در هنگام غروب آفتاب قاهره را تماشا کنید.

رزرو سکونت در قاهره.

مصر ابوسیمبل- ایرابرورد

ابو سیمبل

در کشوری پر از معبد های باستانی،ابوسیمبل به طور شگفت انگیزی معبدی بسیار خاص است. این معبد که توسط رامسس دوم ساخته شده دارای 4 مجسمه ی غولپیکر در سردر معبد است. درون معبد نیز با نقاشی های دیواری بسیار زیبای خود دیدنی است. جالب است بدانید که کل این معبد غولپیکر توسط سازمان یونسکو از محل اصلی خود جابه جا شده است تا به زیر آب نرود.

مصر واحه سیوا - ایرابرورد

واحه سیوا

واحه ی سیوا در غرب مصر قرار دارد. این واحه ی زیبا در دل صحرا و در میان نخل ها و دشت های اطراف خود قرار دارد.خانه ها زیبای واحه در اطراف یک دژ از خشت های گلی ساخته شده است که زیبایی این واحه را دو چندان میکند. اگر از عکاسی لذت می برید این واحه را از دست ندهید.

مصر صومعه کاترین مقدس - ایرابرورد

صومعه سنت کاترین

صومعه ی سنت کاترین قدیمی ترین صومعه ی جهان است و در کنار کوه سینا قرار دارد، همان کوهی که در آن ده فرمان به حضرت موسا نازل شد. در این صومعه آثار هنری مذهبی و دست نوشته های بسیار ارزشمندی قرار دارد، از جمله آنها میتوان به درختی که آتش گرفت و خداوند از طریق آن با حضرت موسا صحبت کرد اشاره کرد.

مصر معبد ابیدوس- ایرابرورد

معبد ابیدوس

اگر از شلوغی معبد های دیگر خسته شدید و میخواهید در جمعیت کمتری از خطوط هیروگلیف و نقاشی های مصری و آثار باستانی مصر لذت ببرید معبد ابیدوس بهترین گزینه است.این معبد برای اوسیریس خدای باستانی مصر بنا شده بود حکاکی ها ، نقاشی ها ، و هیروگلیف آن بسیار دیدنی است.

سقاره

سقاره

سقاره آرامگاهی متنوع از اهرام در مصر است.اهرام ثلاثه تنها اهرام ساخته شده توسط مصری ها نیستند.در صورت بازدید از سقاره شما میتوانید انواع دیگر اهرام ساخته شده توسط فراعنه از جمله اهرام سرخ را مشاهده کنید.

مکان های گردشگری طبیعی مصر

مصر نیل - ایرابرود

رود نیل

رود نیل شاید از معروف ترین و طویل ترین رود های جهان است. این رودخانه به سرزمین خشک مصر حیات بخشیده و جلگه ها و دلتای آن مردم مصر را تغزیه میکند.شما میتوانید با قایق سواری و تماشای آثار تاریخی در کنار رودخانه در فاصله آسوان و لوکسور لذت ببرید و عکس های بسیار دیدنی بگیرید.

مصر آسوان - ایرابرود

آسوان

آسوان در ناحیه بادگیری از رود نیل قرار دارد که دارای منظره ی بی بدیل از رود نیل در کنار تپه های شنی نارنجی رنگ و قایق های رنارنگی که از روی رودخانه عبور میکنند است.بنای معروف سد آسوان نیز در این محدوده است.شما میتوانید بر روی یکی از کافه قایق ها روی نیل چای بنوشید و از منظره زیبا لذت ببرید.همچنین در اطراف آسوان صومعه ی سنت سیمون و جزیره الفنتین قرار دارد که دیدنی اند.

رزرو سکونت در آسوان .

مصر صحرای سفید- ایرابرود

صحرای سفید

چه طرفدار اماکن تاریخی باشید چه طبیعی چه هردو بدون شک از این منظره لذت خواهید برد.تپه ها گچی که به طور شگفت انگیزی مانند برف هستند که بر روی شن های داغ صحرا قرار گرفته اند. این منظره به همان مقدار که شگفت انگیز و عجیب است دیدنی و زیبا نیز هست. همه ساله بازدیدکنندگان زیادی برای صحرای سفید به مصر می آیند.

مصر اسکندریه- ایرابرود

اسکندریه

اسکندریه اروپایی ترین شهر مصر است که دارای تاریخ قدیمی است. این شهر توسط اسکندر ساخته شد و سکونتگاه کلئوپاترا بود و فانوس دریایی اسکندریه یکی دیگر از عجایب هفتگانه در این شهر قرار “داشت“. هم اکنون آثار تاریخی کمی از اسکندریه باقی مانده است.اما آب و هوای معتدل و دریای مدیترانه و جلوه ی شهر همه سال بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می کشاند.

رزرو سکونت در اسکندریه .

مصر شبه جزیره سینا- ایرابرود

شبه جزیره سینا

شاید محبوب ترین ساحل های این کشور در شبه جزیره سینا قرار دارد. در اطراف این ساحل ها هتل ها و رستوران های زیادی قرار دارد. همچنین در اطراف این ساحل ها اماکن تفریحی زیادی وجود دارد که گردشگران زیادی به خود جذب میکند.

مصر تستلگرام- ایرابرود

قواصی تستلگرم

در دوران جنگ جهانی دوم یک کشتی انگلیسی به نام تستلگرام در راه سوار کردن سربازان بریتانیایی توسط هواپیما های آلمانی در 1941 بمباران شد. اکنون باقیمانده های این کشتی غرق شده در اعماق خلیج دریای سرخ منظره ای را به وجود آورده است که بازدیدکنندگان مصر را از سطح صحرا به دل دریا میکشاند. در اطراف خلیج اماکنی هستند که به شما تجهیزات قواصی اجاره می دهند.

مصر ایرابرود

جاذبه های گردشگری فرهنگی مصر

فرهنگ مصر ترکیبی از فرهنگ باستانی و اسلامی است. دست نوشته ها ، نقاشی ها ، مجسمه ها ، هیروگلیف ها ، کاشی کاری ها و… همه از زیبای های فرهنگی مصر است که شهرتت جهانی دارد. تمام این آثار در معابد و مخصوصا موزه های مصر فراوان دیده می شود.

موسیقی مصر نیز ترکیبی زیبا از چنگ، سیستروم و درام است. که میتوانید حالت خیابانی آن را در برخی از خیابان های قاهره بشنوید.

مصر ماهشی ایرابرود

غذاهای معروف مصر

فول مدامس (Ful Medammes) :نوعی خوراک لوبیا که با تخم مرغ آب پز و سبزی صرف می شود و در مصر بسیار محبوب است و توسط دست فروشان نیز به فروش می رسد.

فلافل:فلافل های مصری از نوعی لوبیا پخته می شود و مصری ها این غذا را با پنیر و نان به عنوان صبحانه مصرف میکنند.

کوشاری (koshari):یک خوراک پر از کربوهیدرات و سیر کننده و که به طور خیابانی و در رستوران ها سرو می شود. یک لایه از برنج،نخود،عدس، ماکارانی ، پیاز کاراملی شده و سیر و سرکه وسس این غذا را تشکیل میدهد.

مهشی (mahshi): یک گزینه ی مناسب برای گیاهخواران، این غذا شامل یک فلفل دلمه ای است که با برنج و سس و سبزیجات پر شده است.

شاوارما(shawarma): کبابی از گوشت یا مرغ که طولانی مدت با لایه ای از چربی پخته می شود.

هتل های معروف مصر

Ramses Hilton:

$90

5-star hotel

1115 Nile Corniche, Sharkas, Bulaq, Cairo Governorate, Egypt+20 2 25777444

Radisson Blu Hotel, Cairo Heliopolis:

$80
Abd El-Hameed Badawi, Sheraton Al Matar, El Nozha, Cairo Governorate 11787, Egypt+20 2 26965656

Rixos Sharm El Sheikh:

$341

5-star hotel

15 Nabq Bay، South Sinai Governorate, Egypt+20 69 3710210

اطلاعات کلی مصر

حکومت: ایالات متحده شبه جمهوری.

جمعیت: حدود 100 میلیون نفر.

واحد پول: پوند مصر مشاهده قیمت در اینجا.

پایتخت: قاهره.

زبان: عربی.

حداقل پول لازم برای گردش در یک روز:به پیشنهاد irabrod حدود 390 پوند مصری. (در سال 2019).

سوغات: عطر های شیشه ای، آثار خطاطی، جواهرات،ادویه جات ،مجسمه های کوچک.

مصر ایرابرود

اقتصاد و تجارت مصر

اقتصاد مصر بیشتر بر پایه ی کشاورزی ، گردشگری و توریسم ، پترولویوم و گاز ،  و رسانه است. کشور مصر در سال گذشته حدود 2.7 بیلیون دلار در آمد از طریق گردشگری داشته است. و به نوعی در حال رشد است.

با افزایش جمعیت و گردشگر و کارکرد سد آسوان و خشک شدن برخی دریاچه ها کشاورزی مصر نیاز به بهبود دارد.

کشور مصر بزرگترین تولید کننده ی نفت خارج از اوپک است. این کشور در سال 2013 حدود 690 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

نکات برای مهاجرت و ویزای مصر

مصر کشوری اسلامی است. در این کشور برخی از آداب و رسوم دین اسلام به شدت رعایت می شود و شما اگر قصد عزیمت به این کشور را دارید باید به این آداب و رسوم احترام بگذارید.

علاوه بر این مصر کشوری شلوغ است که اکثر جمعیت آن در حوالی رود نیل زندگی می کند و همه ساله گردشگران زیادی به خود جذب میکند به همین علت شما باید خود را برای زندگی در کشوری پرجمعیت (مخصوصا قاهره و اسکندریه) آماده کنید.

در مصر فرهنگ انعام رواج دارد. به یاد داشته باشید هنگامی که از ک سرویس ستوران و کافه و… استفاده کردید باید انعام بدهد.همچنین در مصر “چونه زدن” نیز رواج دارد، ممکن است قیمت ها بسیار بالاتر از حد واقعی آن به شما اعلام شود.

هزینه ی ماهیانه یک زندگی متوسط در مصر برای هر فرد حدود 12 هزار پوند مصری است.

 

در ایرابرود بخوانید.

ترکیه ، گردشگری و مهاجرت به ترکیه

فرانسه ، گردشگری یا مهاجرت و تجارت فرانسه

 


2 Comments

عنوان · 2019-12-22 at 5:31 ق.ظ

سلام
من در زمینه تولید محتوی ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنم
یادتون باشه که یکی از عوامل مهمی که باعث میشه مطالب سایتتون زیاد بازدید بشه عنوان مطالبتونه
اگه عنوان مطالبتون خوب و جذاب باشه قطعا روی لینک سایتتون بیشتر کلیک میکنن و درنتیجه اعتبار بیشتری پیش گوگل پیدا می کنین و طبعا گوگل هم شما رو به خیلیای دیگه معرفی میکنه
ولی فکر کردن در مورد ساختن یه عنوان خوب و موثر وقت زیادی رو از آدم میگیره و کار خیلی ساده ای نیست
اما یه کتاب هست که فکر میکنم خیلی بدردتون بخوره توصیه میکنم حتما یه نگاهی بهش بندازین اینم لینکشه :
https://co10.ir/blog/website/title.html/
حتما یه نگاهی بهش بندازید ضرر نمیکنین

    Irabroder · 2020-01-02 at 6:38 ب.ظ

    بسیار ممنونم ازتون لطف کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ایرابرود

تعرفه تبلیغات اینترنتی ثبت آگهی ارزان رپورتاژ ارتباط با ما

RABROD

Copyright © · All Rights Reserved designed & developed by · irabrod.ir