irabrod فرانسه

فرانسه

فرانسه موضوع این مقاله یirabrod است.فرانسه سومین کشور بزرگ اروپا از لحاظ مساحت است. و از معدود کشور هایی است که هم به دریای مدیترانه هم به اقیانوس اطلس ساحل دارد.پاریس پایتخت فرانسه به شهر عشاق معروف است.همچنین در این شهر برند های معروف لباس مشغول فعالیت اند.فرانسه همچنین به کشور هنر و نقاشی معروف است.

فرانسه از شمال شرقی، شرق و جنوب غربی دارای مرزهای مشترک با فرانسه از شمال شرقی شرق و جنوب ؛ربی دارای مرز با بلژیک،لوکزامبورگ، آلمان، سوییس،ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا است. خاک کشور فرانسه در اروپا شامل مساحتی ۵۴۷٫۰۳۰ کیلومترمربعی می‌شود که با این شمار، فرانسه بزرگ‌ترین کشور در بین اعضای اتحادیه اروپا، از دید مساحت است. فرانسه همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری همچون جاذبه‌های ساحلی در مناطق شمالی و غربی و مناظر کوهستانی عمدتاً مربوط به رشته‌کوه‌های آلپ در بخش شرقی است.

irabrod فرانسه - برج ایفل

مکان های گردشگری تاریخی فرانسه

برج ایفل

برج ایفل در پاریس قرار دارد.این برج توسط گوستاو ایفل مهندس مطرح طرح های فلزی طراحی شد. ایفل تا قبل از طراحی این برج تنها پل های فلزی طراحی کرده بود. در ابتدا برج ایفل قرار بود نمادی از انقلاب فرانسه در یک پارک باشد. اما با این که در اوایل مخالفان زیادی داشت،اکنون به پربازدید ترین بنا گردشگری جهان تبدیل شده است.

ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید.18 هزار قطعه برای ساخت برج به کار میرود.برای اتصال قطعات از 2 و نیم میلیون پیچ و مهره و میخ پرچ استفاده شده است.ارتفاع برج ایفل 324 متر است.در دوران خود بلند ترین سازه ی جهان بود.

موزه ی لوور

شاید به جریت می توان گفت که موزه ی لوور ،معروف ترین موزه ی جهان است. پس لازم به ذکر نیست که این مکان گردشگری سالانه چه مقدار زیادی توریست جذب میکند.موزه ی لوور در نزدیکی خیابان شانزالیزه پاریس قرار دارد.

ساختمان موزه لوور قبل از انقلاب فرانسه یکی از کاخ های سلطنتی بود. خانواده سلطنتی فرانسه قبل از انقلاب از این ساختمان برای نگهداری آثار نفیس هنری استفاده میکردند.پس از انقلاب کاخ و آثار درون آن به مردم فرانسه اهدا شد. و چهار سال بعد به موزه ملی فرانسه تبدیل شد.در پشت ساختمان باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد.

در موزه لوور در پاریس 38 هزار شی با ارزش هنری و تاریخی وجود دارد.از جمله دارایی های ارزشمند موزه ی لوور میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مونالیزا.
  • بانوی صخره ها-از لیوناردو دا وینچی.
  • لوح قانون حمورابی.
  • گاو بالدار آشوری.
  • لوح پیروزی نارام سین.
  • نقش برجسته ی آشوری.
  • ظروف گلی آشوری.
  • بخش های قابل توجهی از تخت جمشید. راجع به شیراز در irabrod مطالعه کنید.
  • بز بالدار طلایی هخامنشی.
  • سقاره ی مصر.
  • ونوس میلو.

کلیسای جامع نوتردام

درست است که کلیسای نوتر دام در پاریس امسال دچار آتش سوزی شد و بخش هایی از آن ویران شد.اما با این وجود یکی از بزرگترین آثار گردشگری فرانسه است.نوتردام از قرن یازدهم یکی از زیباترین آثار مذهبی-فرهنگی پاریس بوده است.نوتردام در جزیره سیته در میانه رود سن در مرکز پاریس قرار دارد.

نوتردام سالها بزرگترین کلیسای کل اروپا بود.همچنین یکی از زیباترین بناها سبک گاتیک.به این کلیسا در آثار ادبی مانند گوژپشت نوتردام ذکر شده است.برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند. این کلیسا چند بار در طول تاریخ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

irabrod فرانسه - کاخ ورسای

کاخ ورسای

کاخ ورسای از بزرگترین کاخ های پادشاهی جهان و یکی از میراث جهانی یونسکو است. که سالانه گردشگران زیادی را به فرانسه جذب میکند.کاخ ورسای در گذشته در دهکده ورسای در اطراف پاریس قرار داشت.با گسترش جمعیت پاریس اکنون آن دهکده و خود کاخ جزو مناطقی از حومه ی پاریس محسوب میشوند.

تا قبل از لویی چهاردهم کاخ سلطنتی فرانسه کاخ لوور بود. لویی چهاردهم تصمیم گرفت کاخی شکوهمند بسازد که در جهان نظیر نداشته باشد.برای این منظور برترین معماران و نقاشان را استخدام کرد.تمام اثاثیهٔ قصر کار دست صنعتگران ایتالیایی بود. مبلمان‌ها و سرویس‌های خواب از نقره و دیگر اشیای آن از طلای خالص. بعد از این مراحل در دور پادشاهان بعدی نیز عمارت‌هایی به این مجموعه افزوده شد.

معمار معروف لویی لووا به منظور اقامت شاه و ملکه آپارتمانی را طراحی کرد که «شتو نف» (در فرانسوی به معنی کاخ نو) نامیده می‌شد. علاوه بر این دو آپارتمان که کاملاً شبیه هم هستند .و از هفت سالن با نام‌های الهه‌های رومی تشکیل شده‌اند. قسمت‌های خصوصی و خوابگاه‌های دیگری هم در این کاخ برای شاه و ملکه فراهم شد.

خیابان شانزالیزه و طاق پیروزی

شانزالیزه یا شانزلیزه خیابان اعیان‌نشین پاریس است. فرانسوی‌ها شانزلیزه را «la plus belle avenue du monde» یعنی «زیباترین خیابان جهان» نیز می‌نامند.

خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه تراس‌های معروف و فروشگاه‌ها و تیاترهای لوکس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. معنی شانزلیزه «دشتِ الیزه» است .کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌است. الیزه در اساطیر یونانی به معنی بهشت است.

از طاق پیروزی با معماری شبه رومی آن در انتهای غربی خیابان، به عنوان تاج خیابان شانزلیزه یاد می‌شود.

محله ی لویر و کاخ-قلعه ها

کاخ-قلعه های فرانسه یا همان chateaux ها شهرت گردشگری جهانی دارند. بهترین گلچین این کاخ-قلعه ها در محله ی لویر loire قرار دارد. از جمله آنها می توان به لیست زیر اشاره کرد.

  • Chinon.
  • Cité royale de Loches.
  • Chaumont.
  • Blois.
  • Meung.
  • Chenonceau.
  • Rivau, Lemeré, near Chinon.
  • Amboise.
  • Clos Lucé, Amboise.
  • Chambord.
  • Villandry.
  • Valençay.

تمام کاخ قلعه های بالا را در نزدیکی محله ی لویر قرار دارند.

irabrod فرانسه - دهکده ریکوور

دهکده ریکوویر

دهکده ریکوویر یا Riquewihr یکی از دهکده های در نزدیکی مرز های آلمان است. این شهر در ابتدا برای برقرای راه تجاری نوشیدنی های الکلی بین آلمان و فرانسه استفاده میشد. از جاذبه های گردشگری دهکده ریکوویر میتوان به ساختمان های با رنارنگ شهر با معماری کلاسیک آلمانی و برج زیبای dolder اشاره کرد.

مونت سنت مایکل

مونت سنت مایکل یک دهکده و صومعه در فرانسه است.در ناحیه نرماندی در شمال غربی فرانسه است.قلعه ، دهکده ، و صومعه ی زیبای این منطقه منظره ای مانند دیزنی در فرانسه ایجاد کرده است. این مکان گردشگری در یک جزیره در میان یک خلیج و باتلاق است که منظره ی زیبای آن را دوچندان کرده است.

معماری مونت سنت میشل و خلیج آن باعث شده است که این صومعه به پربازدیدترین منطقه در ناحیه نرماندی و یکی از ده منطقه‌ برتر توریستی در فرانسه تبدیل شود. به طور میانگین سالانه حدود ۲ و نیم میلیون توریست از این منطقه بازدید می‌کنند.

شهر کارکازون

کارکازون به فرانسوی “Carcassone”، دژشهری در استان اود است. این شهر که در جنوب فرانسه و در حد فاصل ۸۰ کیلومتری شرق تولوز واقع شده است، شهری تاریخی می‌باشد. که در سال ۱۹۹۷ از طرف سازمان یونسکو بعنوان میراث فرهنگی بشر ثبت گردیده است.دژ و دیوار های شهر یکی از زیباترین دژ های کارکازون است.

سنت مالو

شهر سنت مالو در شهرستان ایل ا ویلن در ناحیه بریتانی در شمال غرب فرانسه واقع شده‌است.از جاذبه های گردشگری سنت مالو میتوان علاوه بر ساحل زیبای این بندر ، میتوان به دیوار ها تقریبا سالم قرون وسطایی شهر ،کاخ-قلعه ی سنت مالو،کلیسای سنت وینسنت و….اشاره کرد.

irabrod فرانسه - بندر نیس

مکان های گردشگری طبیعی فرانسه

بندر نیس

آب شفاف دریا، مجموعه ای از آبشار ها،ساحل تمیز و ماسه ای بزرگ در کنار بندری پر از خانه هایی با شیروانی صورتی یک منظره ی بی بدیل در فرانسه ایجاد کرده است که سالانه گردشگران زیادی را به این بندر جذب میکند.

irabrod فرانسه - شامونی

شامونی

شامونی یا chamonix یک منطقه ی کوهستانی است که سالانه گردشگران ، طرفداران اسکی ، کوهنوردان زیادی را به ویژه در زمستان به خود جذب میکند.چشمه های این منطقه ی کوهستانی منظره های زیبایی در این منطقه ایجاد کرده اند.تله کابین این کوهستان بلندترین تله کابین عمودی جهان است.

ساحل بریتنی

ساحل گرانیتی،ساحل ماسه ای صورتی ، گونه های مختلف جانوری، تالاب ها و اقیانوس باعث شده است که ساحل بریتنی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی فرانسه باشد

دریاچه ژنو

این دریاچه از زیباترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است.در مرز دو کشور سوئیس و فرانسه قرار دارد. قسمتی از شمال کوه های آلپ از دریاچهٔ ژنو به‌خوبی دیده می‌شود. و به زیبایی این منطقه می افزاید.

irabrod فرانسه - موزه لوور

جاذبه های گردشگری فرهنگی فرانسه

رقص برتون breton dance یکی از رقص های سنتی فرانسه است که به همراه لباس آن در سراسر اروپا شهرت دارد. و فرانسه بهترین کشور دنیا برای دیدن این رقص است. همچنین فرانسه سال های سال است که مرکز هنر و نقاشی اروپا و جهان محسوب می شود. بزرگترین آثار هنری دنیا را میتوان در موزه های زیر تماشا کرد.

  • musee de louvre paris
  • Musee d’Orsay paris
  • Musee de l’Orangerie paris
  • Musee Rodin paris
  • Carrieres des Lumieres de les baux 

irabrod فرانسه

غذاهای معروف فرانسه

کیش “quiche”: یک نوع غذا از است که از لبنیات و سبزیجات تهیه می شود.

کرپ “Crêpe”: نوعی پن کیک باریک است که دو نوع شور یا شیرین دارد.

گراتین “gratin”: نوعی نان که با پنیر و تخم مرغ و کره در تنور پخته میشود.

هاشی پاغمنتیر “Hachis Parmentier”: ترکیب پوره ی سیب زمینی و گوشت که در پوست سیب زمینی به آرامی می پزد.

الیگوت “aligot”: پنیر قاطی شده با پوره ی به خوبی له شده ی سیب زمینی.

کرک مونسیور “croque monsieur”: نوعی ساندویچ بسیار ساده ی اسنک با ورقه ی نازکی از گوشت بره.

irabrod فرانسه

هتل های معروف فرانسه

Les Piaules:
59 Boulevard de Belleville, 75011 Paris, France+33 1 43 55 09 97
Generator Paris:
9-11 Place du Colonel Fabien, 75010 Paris, France+33 1 70 98 84 00

هتل 4 ستاره Pullman Paris Tour Eiffel با منظره برج ایفل:

22 Rue Jean Rey, 75015 Paris, France+33 1 44 38 56 00

 

قیمت اتاق هتل ها بین 40 یورو الی 90 یورو می باشد.

irabrod فرانسه

irabrod فرانسه

اطلاعات کلی فرانسه

حکومت: جمهوری مشروطه.

جمعیت:67 میلیون نفر.

واحد پول: یورو و فرانک سی اف پی.مشاهده قیمت در اینجا.

پایتخت: پاریس.

زبان: فرانسوی و باسک.

حداقل پول لازم برای گردش در یک روز:به پیشنهاد irabrod حدود 170 لیر. (در سال 2019).

سوغات فرانسه: پنیر ،کلاه ،لباس ،سوسیس ،انگور ،عطر ،شال ، چاقو ، لوازم آرایشی ،دوربین و….

irabrod فرانسه

اقتصاد و تجارت فرانسه

صنعت ،کشاورزی ، انرژی ،توریست و تولید اسلحه از بزرگترین منابع درآمد فرانسه اند. منابع غذایی مثل انگور ،پنیر ، نوشیدنی ، صدف و… از فرانسه شهرت جهانی دارند.مخصوصا صنعت های آرایش و بهداشتی و صنعت لباس در فرانسه بسیار پر سود است.

irabrod فرانسه

نکات برای مهاجرت و ویزای فرانسه

برای دریافت ویزا شما باید به صورت آنلاین در France-visas اقدام به درخواست ویزا کنید. همچنین میتوانید در این سایت از رسیدگی به درخواستتان اطمینان حاصل کنید.

در صورت تمایل به زندگی در فرانسه شما باید در بدو ورود نام خود را به شهرداری منطقه ی مسکونی خود اعلام کنید. در صورت علاقه به اشتغال در فرانسه باید “حتما” زبان فرانسوی بلد باشید و رزومه ی خود را به زبان فرانسوی ارایه دهید.فرانسه کشور عشق و هنر معرقی میشود، اگر اعتصاب های مذهبی دارید ممکن است علاقه ای به مهاجرت به فرانسه نداشته باشید.هرچند که مردم به عقاید شما احترام میگذارند.فرانسه کشور برند های لباس نیز هست، اگر علاقه مند به کسب احترام هستید خوب است که شیک لباس بپوشید.قیمت منو های رستوران های فرانسه کمی گران است ، خوب است اگر آشپزی بلد باشید.قیمت خانه در فرانسه ارزان است ، از لحاظ خرید یا اجاره ی خانه مشکلی نخواهید داشت. با حدود 2 الی سه هزار یورو شما میتوانید ماهیانه زندگی معمولی و حتی راحتی در شهر های فرانسه داشته باشید.

راه های سفر

از ایران به فرانسه امکان مسافرت هوایی با بلیط هواپیما از بین 2 الی 6 میلیون تومان وجود دارد.

منابع:

wikipedia

france-visas.gouv.fr

gouvernement.fr

skema.edu

hec.edu

tgju

budgetyourtrip

justlanded

 

 


0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ایرابرود

تعرفه تبلیغات اینترنتی ثبت آگهی ارزان رپورتاژ ارتباط با ما

RABROD

Copyright © · All Rights Reserved designed & developed by · irabrod.ir