برنامه ریزی سفر موضوع این مقاله است. در این مقاله ی irabrod به شما 12 گام یا نکته برای برنامه ریزی مسافرت یا این که چگونه مسافرت خود را به خوبی برنامه ریزی کنید ارایه میدهد. این نکته ها توسط افرادی که زیاد سفر میکنند جمع آوری شده و به شما توصیه می شود.

نکات اشاره شده برای برنامه ریزی مسافرت به طور خلاصه در زیر اشاره شده است.

  • زبان
  • سکونت
  • پول
  • مدارک
  • کوله و بار
  • آب و هوا
  • مستندسازی
  • تحقیق و تخفیف
  • آداب و رسوم
  • غذا
  • زمان مسافرت
  • امنیت

 

 

شاید به موضوعات زیر علاقه مند باشید:

 

شیراز ، گردشگری شیراز و فارس

 

گیلان ، گردشگری و مهاجرت و تحصیل گیلان

 

فرانسه ، گردشگری یا مهاجرت و تجارت فرانسه

 

irabrod برنامه ریزی سفر -

زبان مقصد مسافرت

در برنامه ریزی برای مسافرت،حتما به فکر یادگیری جملات مهم و پرکاربرد به زبان مقصد مسافرت خود باشید. جملاتی مثل ساعت چند است؟ رستوران کجاست؟ هزینه ی این کالا چقدر است؟و…. می توانید این جملات را در مترجم گوگل وارد کنید و نحوه ی نوشتن و یا خواندن جمله ی مورد نظر در کشور مقصد را فرا بگیرید. حتی اگر زبان انگلیسی شما قوی باشد ، دلیل بر این نمی شود که ساکنین کشور مورد نظرتان به خوبی به انگلیسی مسلط باشند. اما اگر انگلیسی شما قوی است شما می توانید در سایت duolingo با استفاده از زبان انگلیسی زبان های دیگر را فرا بگیرید.

 

سکونت در برنامه ریزی سفر

پیش از سفر به کشور یا شهر مورد نظر، مقصد ها و مکان هایی که میخواهید از آنها دیدن کنید را مشخص کنید. و سعی کنید برای اقامت مکانی را نزدیک به مقاصد مورد نظر خود برای سکونت انتخاب کنید. همچنین خوب است اگر مکانی که برای سکونت انتخاب میکنید به وسایل حمل و نقل عمومی مثل ایستگاه مترو نزدیک باشد. اگر شما زمان زیادی صرف رفت و آمد کنید بسیاری از لحظات خوشی که میتوانستید از آنها استفاده کنید را هدر می دهید. برای انتخاب هتل یا موتل در نزدیکی اماکن دیدنی میتوانید از google travel استفاده کنید.

اگر نمیخواهید هزینه ی زیادی صرف هتل کنید می توانید از airbnb برای اجاره ی اتاق هایی با هزینه ی بسیار کم ولی به همان اندازه تمیز استفاده کنید.

خوب است اگر نظرات هتل ها را چک کنید.افرادی که پیش از شما در هتل ها یا موتل ها یا مسافرتخانه ها اقامت کرده اند در سایت ها یا اپلیکیشن هایی مثل google travel از تجربه ی خود از برخورد خدمه ، تمیزی ، راحتی و… نوشته اند.

irabrod برنامه ریزی سفر - پول

برنامه ریزی پول برای مسافرت

ابتدا در مورد تعداد روزهایی که میخواهید در یک مقصد بگذرانید تصمیم بگیرید. سپس برنامه ریزی کنید که روزانه چقدر پول برای مسافرت در آن شهر لازم است. (این اطلاعات را می توانید در پست های irabrod بدست آورید.)

سپس حداکثر پولی که روزانه برای صبحانه ، حمل و نقل ، نهار و… خرج میکنید را یادداشت کنید که از این حد فراتر نروید.

پول خود را در یک جا نگهداری نکنید.اگر تمام پول خود را به فرض در کیف پول خود نگهداری کنید ممکن است در سرقت یا جا گذاشتن کیف پول تمام پول خود را از دست بدهید و سفر سختی داشته باشید.حداقل پول غذای خود را در روز های سفر کنار بگذارید.

امنیت در سفر

پیش از مسافرت حتما شماره تماس های اضطراری مقصد خود را دخیره کنید.(میتوانید این شماره ها را در irabrod مشاهده کنید.). هرگز با خود وسایل گران قیمت نبرید. ار کودکانتان را با خود به سفر میبرید یک مکان را به آنها یاد بدهید که در صورت گم شدن آنجا بیایند.اگر کودکانتان خردسال اند در جیب آنها شماره تماس و آدرس محل سکونت خود را بگذارید.به کودکانتان آموزش دهید اگر شما را گم کردند به پلیس مراجعه کنند.

irabrod برنامه ریزی سفر - مستندسازی

از مدارک و آدرس های خود عکس بگیرید

حتما ار پاسپورت ، ویزا آدرس محل سکونت ف بلیط ، کارت شناسایی و …. مدارک خود عکس بگیرید و یک نسخه از آنان را در مکانی دیگر نگهداری کنید. اگر این ها را گم کنید ممکن است با دردسر مواجه شوید.

irabrod برنامه ریزی سفر - آماده سازی چمدان

چک لیست و کوله پشتی

پیش از سفر حتما تصمیم بگیرید چه وسایلی بردارید.از وسایل سنگین و گران قیمت صرف نظر کنید.بهتر است سبک سفر کنید تا زمان و هزینه ی زیادی صرف جابه جایی نکنید.(اگر وسایلتان زیاد باشد وسایل حمل و نقل از شما جریمه میگیرند.). پیش از سفر حتما لیستی از وسایلی که برداشتید تهیه کنید که هنگام برگشت با چک کردن لیست مطمین شوید وسیله ای جا نگذاشتید.

irabrod برنامه ریزی سفر - آب و هوا

آب و هوا در برنامه ریزی سفر

حتما پیش از سفر تصمیم بگیرید چند روز درشهر مقصد می مانید. سپس پیش بینی آب و هوا کل روز های سفرتان در آن شهر را مطالعه کنید.اگر به شهری گرم و خشک می روید دلیل نمیشود هرگز باران نیاید.

irabrod برنامه ریزی سفر - مسافرت طولانی ودزدی

مسافرت طولانی و دزدی

اگر به مدت طولانی به سفر می روید. ممکن است سارقین متوجه غیبت شما شوند و به منزل شما دستبرد بزنند.خوب است اگر به آشنایان و دوستانتان سفر خود را پیشاپیش خبر دهید. و از آنان بخواهید هر از گاهی منزل شما را چک کنند.اگر سفرتان چند ماه طول می کشد یخچال خود را خالی کنید تا فساد مواد غذایی خانه ی شما را بدبو نکند.

 

تخفیف ها و آفر ها  ، تحقیق و فضای مجازی

حتما مقصد خود را پیش از مسافرت در فضای مجازی جست و جو کنید. سعی کنید با ساکنین مقصد خود پیش از سفر صحبت کنید.در این صورت می توانید از تخفیف ها ، مکان های دیدنی ،غذاها ، رستوران ها و هتل ها اطلاعات کسب کنید و برنامه ریزی سفر شما راحت تر م شود.می توانید اکثر این اطلاعات را در irabrod کسب کنید.

 

غذاها در برنامه ریزی سفر

بعضی از مقاصد گردشگری برای غذاهای خود شهرت دارند. بهتر از پیش از سفر بعضی از این غذا ها را گزینش کنید که حتما امتحان کنید(یک مسافر خارجی را تصور کنید که قورمه سبز نخورده از ایران برود :)).همچنین ممکن است برخی غذا ها حاوی موادی باشد که به آنان حساسیت دارید حتما پیش از سفر راجع به غذا تحقیق کنید. این اطلاعات را نیز می توانید در irabrod مطالعه کنید.

irabrod برنامه ریزی سفر - سنت و فرهنگ

احترام به سنت ها و طرز پوشش

برخی کشور ها آداب رسوم خاص خود را دارند. اگر قبل از سفر راجع به این ها تحقیق کنید و به آنها عمل کنید. مردم آن کشور ها به شما بیشتر احترام می گذارند و برعکس. اگر سنت های یک کشور را رعایت نکنید ممکن است نه تنها احترامی کسب نکنید بلکه از لحاظ قانونی با شما برخورد شود.

 

 

 


0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ایرابرود

تعرفه تبلیغات اینترنتی ثبت آگهی ارزان رپورتاژ ارتباط با ما

RABROD

Copyright © · All Rights Reserved designed & developed by · irabrod.ir