چگونه در اولین دیدار بیشترین تاثیر را بگذاریم ؟ بیشترین تاثیر در اولین دیدار

بیشترین تاثیر در اولین دیدار موضوع مهم این مقاله ی ایرابرود است. در اولین دیدار افراد معمولا محوری ترین تفکرات خود را نسبت به فرد مورد نظر در ذهن خود ثبت میکنند که ممکن است دیگر هیچ گاه تغییر نکند.

اگر مایل به یک مصاحبه ی کاری یا دوستی با افرادی خاص هستید این مقاله را از دست ندهید.

 

قبل از ملاقات

1- بیشترین تاثیر در اولین دیدار : سوالات و نکات صحبت را از قبل آماده کنید.

 

نکاتی که میخواهید در مورد فرد بدانید. و نکاتی که می خواهید فرد در دیدار اول از شما بداند را از قبل مشخص کنید.

در این صورت امادگی بیشتری دارید تا صحبت را پیش ببیرد و از خود اعتماد به نفس نشان خواهید داد. این قضیه در مصاحبه ی کاری بسیار سودرسان است. که از قبل سوالات را برای خود آماده کنید و جواب بدهید.

 

2- بیشترین تاثیر در اولین دیدار : یک هدف تعیین کنید.

 

قبل از ملاقات از خود بپرسید : در این ملاقات چه میخواهم ؟ از این فرد چه میخواهم ؟ این باعث می شود که صحبت های خود را جهت بدهید. و اگر به اهداف دیگری نرسیدید نگران نشوید.

اهداف باید منطقی و قابل دسترس باشند . برای مثال ” من می خواهم با حقوق 4 میلیون تومان استخدام شوم . ” یا ” من میخواهم با این فرد دوست صمیمی شوم. ” خوب اند. اما ” من میخواهم استخدام شده و به من لوح تقدیر بدهند “. “من میخواهم پس از ملاقات با این فرد به یزد سفر کنم . ” اغراق آمیز اند.

چگونه در اولین دیدار بیشترین تاثیر را بگذاریم ؟ بیشترین تاثیر در اولین دیدار در 10 قدم

3- بیشترین تاثیر در اولین دیدار : خلاصه ای از معرفی خود در ذهن آماده کنید.

 

این که در معرفی خود چه بگویید مهم است. برای مثال در ملاقات های رسمی بهتر است از سرگرمی های خود نگویید چرا که باعث می شود فردی غیر منطقی به نظر آیید و هرچقدر هم در آینده تلاش کنید ممکن است موفق نشوید این تفکر را عوض کنید. یا در یک ملاقات دوستانه اگر از توانایی ها و مهارت های خود بگویید . باعث تفکر خودشیفتگی می شود. یا در هنگام استخدام نیازی به معرفی خانواده ی خود ندارید.

4- بیشترین تاثیر در اولین دیدار : به خودتان برسید و خوش تیپ باشید.

قبل از این که دهان خود را باز کنید ، قبل از این که بوی عطرتان به مشام برسد ، قبل از هر چیز دیگری ، چشم ها از دور شما را برانداز میکنند.
در استخدام لباس شما نشان می دهد فردی جدی یا منظم هستید یا خیر.
در دیدار دوستانه لباس شما نشان میدهد که چقدر با فرد هم سلیقه هستید.

5- بیشترین تاثیر در اولین دیدار: فضای ملاقات ار اگر می توانید مطابق روحیه خود تعیین کنید.

فضا بر روی افراد تاثیر زیادی می گذارد. نمیتوانید یک قرار ملاقات کاری را در یک فضای شلوغ به خوبی پیش ببرید. و این نیز بر روی فردی که ملاقات می کنید تاثیر به سزایی دارد.
چگونه در اولین دیدار بیشترین تاثیر را بگذاریم ؟ بیشترین تاثیر در اولین دیدار در 10 قدم

Unrecognizable manager with a cellphone and airplane ticket checking time on his watch

در حین ملاقات

1- بیشترین تاثیر در اولین دیدار- درست احوالپرسی کنید.

به درستی دست بدهید. دست را مقدار کمی فشار دهید. و هنگام دست دادن به چشم های فرد مورد نظر نگاه کنید.
مطابق با نوع جلسه سلام و احوالپرسی کنید “سلام حال شما خوب است؟ ” در قرار رسمی – در قرار نیمه رسمی ” سلام خوب هستید ؟ ” ، و در غیر رسمی و عمومی ” به چطوری؟”

2- بیشترین تاثیر در اولین دیدار – لبخند.

لبخند باعث کاهش تنش و استرس در افراد می شود. – در ملاقات های غیر کاری همان مقدار که شما استرس دارید فرد مورد نظر نیز استرس دارد ، و یک لبخند دلنشین می تواند استرس را کاهش دهد. لبخند یعنی ” آروم باش ، به دنیای من خوش اومدی “

3- بیشترین تاثیر در اولین دیدار- زبان بدن

زبان بدن گاهی از طرف ما پیام هایی را که پنهان می کنیم را انتقال می دهد . برای مثال در یک ملاقات دوستانه دست به سینه نشینید چرا که می تواند به عنوان گارد گرفتن یا بی اعتمادی انتقال داده شود. یا در یک ملاقات کاری کف دست های شما آشکار باشد به معنای صاف وصادق بودن شماست.

4- بیشترین تاثیر در اولین دیدار – بیشتر گوش دهید.

همان طور که شما میخواهید خود را معرفی کنید و نکاتی را گوشزد کنید ، همین قصد را افراد مقابل شما دارند. مدیر شما قصد معرفی قوانین را دارد . دوست شما قصد معرفی خود را دارد . زمانی که آن ها به شما احترام میگذارند و به حرف های شما گوش می هند شما نیز باید همین احترام را ادا کنید.
یک سری نکات همانند قطع نکردن صحبت طرف مقابل حتی درون یک فضای گرم و دوستانه موضوع مهمی است. چه برسد به قرار های کاری . زمانبندی را رعایت کنید.

5- بیشترین تاثیر در اولین دیدار- زمان بندی.

نه بیش از حد زود برسید (امکان دارد فردی بیکار تلقی شوید). نه  بیش از حد دیر کنید (که بی مسئولیت به نظر برسید). و اگر ملاقات زمان پایان دارد بیش از حد افراد ملاقاتی را منتظر نگذارید.
برایتان آرزوی موفقیت داریم.
www.irabrod.ir
Categories: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ایرابرود

تعرفه تبلیغات اینترنتی ثبت آگهی ارزان رپورتاژ ارتباط با ما

RABROD

Copyright © · All Rights Reserved designed & developed by · irabrod.ir